Kamis, 24 Januari 2013

10 jenis kucing termahal didunia

Diposting oleh Unknown di 02.37
Kucing adalah makhluk yang indah di dunia. Kucing adalah haiwan peliharaan yang paling dicintai di rumah dan persekitaran. Kucing,juga dikenali sebagai kucing rumah atau housecat untuk membezakannyadari kucing lain dan felids, adalah mamalia karnivor kecil yangdihargai oleh manusia untuk persahabatan dan kemampuannya untuk memburukutu dan hama rumah.

Kucing telah dikaitkan dengan manusia lebih kurang 9.500 tahun, dan pada masa ini kucing paling popular didunia. Ketika membuat keputusan untuk memiliki binatang peliharaan, 10 jenis kucing berikut adalah paling popular.

Kucing lucu, baik, dan dianggap jinak bagi kanak-kanak.Sebenarnya,kucing adalah binatang peliharaan mudah dipelihara.Kucing adalahsahabat yang sempurna. Kucing tidak memerlukan banyakdari pemiliknya.Kucing hanya harus teratur diberi makan. Kucing juga memerlukankantempatberlindung.

1. Persian cat




Persiaadalah seekor kucing berbulu panjang yang dikenali dengan wajah bulatdan mulut pendek. Universal peringkat nombor satu jenis yang palingpopular kerana sangat penyayang dan setia.

Salah satu jenis kucing tertua, namanya sempena nama tempat asalnya, Persia (Iran). Diakui olehfancy kucing sejak akhir abad 19, diperkenalkan pertama kali oleh England , dan oleh penternak Amerika selepas Perang Dunia Kedua.Di Britain, dipanggil seniman atau pemain muzik klasik Persia.

Walaupun Persia mempunyai harga yang tinggi dan perlu rawatanpemeliharaan setiap hari, ini lebih dari diganti denganpersonaliti, tetapi bulunya boleh menjadi mimpi buruk untuk dikekalkan. Kadang-kadang tumbuh sehingga 3 inci panjangnya! Persiamemerlukan persekitaran yang nyaman untuk merasa aman.

2. Siamese cat




Siameseadalah salah satu yang pertama jelas diakui kucing keturunan Oriental.Asal namanya Siamese tidak diketahui, tetapi diyakini berasal dariAsia Tenggara. Kucing ini berkembang biak dari Siamese Moden menunjukkan rapi, ramping, bergaya, fleksibel dan badan berotot.

Kepala berbentuksegitiga, dengan mulut kecil. Mata berbentuk almond dan cembung. Bulu pendek, berkilat, halus, lembut, padat dan sesuai dengan badan.Siamesedikenali dengan skema warna khas yang tajam. Seekor kucing Siameseselaluingin menjadi tarikan perhatian.


Kucing ini ingin diperhatikan.Kucing inisangat mudah berinteraksi, berbunyi dengan suara serak untukperhatian atauhanya untuk diajak berinteraksi! Kucing ini cenderung mendapat perhatian ramai atau kuat menangis jika anda mengabaikannya.


Kucing ini ramping dancergas dengantelinga yang besar. bulu yang pendek danterletak berhampiran dengankulitnya. Kucing ini suka dibelai, dan sangatsetia dan rapat denganseseorang. Kucing ini sangat cerdas dan penuhkasih sayang...





0 komentar:

Posting Komentar

 

Life start here!!!! Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting